در عرصه شهري، تبليغات محيطي نقش موثری را درجذب مخاطب دارد و بيلبوردها که از مهم ترين عناصر تبليغي مي باشند، يک رسانه و ابزار اطلاع رسان هستند و مأموريت اصلي آن ها انتقال مفاهيم کاربردي در کوتاه ترين زمان ممکن، جذب مخاطب و ماندگاری در ذهن اوست. بيلبوردها معمولا در ابعاد مختلف و در فرم افقي طراحي شده و در پايانه ها، اتوبان ها، ميادين، بزرگراه ها و پشت چراغ قرمزها و کلا محيط هاي خارجي نصب مي شوند و توانايي منحصر به فردي براي نشان دادن پيام در ۲۴ ساعت هر روز و هفت روز هر هفته را دارند. رانندگان معمولا ساعات زيادي در جاده و خیابانها براي رسيدن به مقصد طي ميكنند و این مکانها يك پتانسيل بالقوه براي تبليغات ميباشند.
بطور کلی نکته حائز اهميت درباره این ابزار تبلیغاتی ابتدا محل قرارگيري است يعني بايد در بهترين نقطه قرار گرفته و نصب گردد. در مرحله بعد پيام نوشتاري و تصويري آن بايد به گونه اي باشد که هم باعث جلب توجه شود و هم در کوتاه ترين زمان، هدف مورد نظر را به مخاطباني که اکثرا سرنشين خودروها هستند منتقل نمايد. برخي بيلبوردها آن قدر خلاق، جذاب و تاثير گذارند که در عين گذرا بودن بسيار ماندگار نيز مي شوند. مواردي مثل طراحي ساده و قابل فهم/ تمرکز داشتن بر روي يک هدف خاص/ استفاده از رنگ هاي متضاد/ خوانا بودن فونت و قلم مورد استفاده/ استفاده از نوشته هاي بزرگ/ در نظر گرفتن مخاطبين عام و خاص/ خلاققيت در طراحي و عکس هاي با کيفيت فوق العاده عالي و حرفه اي در طراحی یک بیلبورد بسیار موثرند.
اين روزها طراحان سعي بر اين دارند تا با استفاده از عکس هايي با کيفيت از محصولات و يا کالاهاي مورد نظر خود تاثير شگرفي بر ذهن مخاطب و جلب توجه او بگذارند. حضور يک عکاس تبليغاتي در کنار طراح گرافيک ميتواند منجر به ساخت عکس هايي حرفه اي و خلاق و در نهايت رسيدن به يک بيلبورد اثرگذار گردد. در واقع عکاس با در نظر گرفتن هدف تبليغ محصول غايت آن را به مخاطب نشان مي دهد که مي تواند برای مثال در تبليغ يک پنير صبحانه، خوشمزه بودن و تازگي را به مخاطب انتقال دهد.
آمار جهانی تبلیغات محیطی
۱- افزایش ۱۵ درصدی نرخ کلیک موبایل
این روزها تلفن همراه عضوی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره است و به همین دلیل نقش تبلیغات آنلاین بسیار پررنگ است زیرا ما همیشه در حال استفاده از تلفنهایمان هستیم و زمانی که شما بیلبوردی میبینید که دقیقا همان متن تبلیغ آنلاین یا پیامی مشابه آن را داشته باشد، بیشتر جذب آن میشوید و بر شما تاثیر زیادی دارد.
استفاده هم زمان از ابزار تبلیغات محیطی و آنلاین تاثیر مثبتی بر ثبت محصول در ذهن مخاطب دارد.
با توجه به این موضوع افزایش ۱۵ درصدی نرخ کلیک به کمک تبلیغات محیطی، عدد بسیار مهمی است.
۲-جستجوی محصول روی بیلبورد در گوگل
۴۶ ٪ از مصرفکنندگان پس از دیدن تبلیغات محیطی نام برند یا محصول را در گوگل جستجو میکنند.
طبق نظرسنجی های انجام شده تقریباً از هر ۲ بزرگسال، یک نفر به صورت آنلاین محصول یا برندی را که روی بیلبورد یا سایر روشهای تبلیغات محیطی دیده است را در گوگل یا شبکههای اجتماعی جستجو میکند.
۳- بازگشت سرمایه در تبلیغات محیطی
به وسیله تبلیغات محیطی مناسب میتوانید بازگشت سرمایه ۴۹۷ درصدی داشته باشید
تبلیغات محیطی علاوه بر افزایش خرید از شما به سایر روشهای تبلیغاتی نیز کمک و آنها را تقویت میکنند.
در تبلیغات محیطی به ازای هر یک دلار یا هر هزارتومانی که سرمایه گذاری میکنید، ۵.۹۷ دلار یا نزدیک به ۶ هزارتومان سود دریافت خواهید کرد که این مقدار اصلا قابل چشم پوشی نیست.
۴- قیمت مناسب بیلبوردهای تبلیغاتی در مقابل تبلیغات تلویزیونی
دسترسی به تبلیغات تلویزیونی بسیار آسانتر است، تعداد افراد بیشتری آن را میبینند و به علت استفاده از ویدیو در تبلیغات تلویزیونی، انتقال پیام و تاثیر آن آسانتر بیشتر و بیشتر است اما همچنان مانند گذشته این نوع تبلیغ بسیار گران هستند.
با افزایش کانالهای تبلیغاتی و تاثیرات آنها، تبلیغات تلویزیونی همانند گذشته پرهزینه هستند و نسبت به تبلیغات محیطی مانند بیلبوردها و حتی بیلبوردهای دیجیتال یا تلویزیونهای شهری ۸۰٪ هزینهی بیشتری برای کسب و کارها دارند.
با توجه به این درصد به کمک تبلیغات محیطی (البته اجرای صحیح آن) میتوانید راهی مقرون به صرفه و تاثیرگذار برای انتشار پیام تبلیغاتی خود انتخاب کنید. با توجه به دادههای بالا با جرئت میتوان گفت تبلیغات محیطی مهمترین روش تبلیغاتی است که باید حتما در استراتژیهای بازاریابی خود از آن استفاده کنید؛ تیم مشاوره ما در این راه همراه شماست و میتوانید با استفاده از شماره های تماس با ما در ارتباط باشید.